Hamile Yogası (Prenatal Yoga)

Hamile yogası; hamilelere özel olarak planlanmış egzersizlerden oluşan, bedeni ve zihni doğuma hazırlayan bir yoga tekniğidir. 

Hamilelik hormonları ligament ve bağlarınızı da gevşeterek eklem ve kemik problemlerini, özellikle de kasık kemiğinde, rahatsızlık kaynağı haline getirebilir. Hamile yogası, Bedeni yormaması nedeniyle, gebelik sürecinde yapılabilecek en uygun egzersiz türlerinden biridir. Bel ve omurgayı destekleyerek vücudun doğuma hazır bir hale gelmesine yardımcı olur. Vücudu doğuma hazırlanmasına yardımcı olan nefes alma, esneme ve güçlendirme hareketlerini de vurgular. Hamile yogası, hamilelik döneminin sağlıklı ve huzur içinde geçirilmesini sağlar.

Bu derste, uygun hizalanmayı sağlamak için destekler, bloklar, minderler, bolster gibi yardımcı aksesuarlar kullanımı teşvik edilecektir. Düzenli egzersiz yapmaya alışık olmasanız bile, hamile kaldığınızda başlamak için ideal bir derstir.  Hamile yogasının faydalarından birkaç tanesini sayacak olursak; kan basıncınızı düşürür, yüksek stres seviyesinin neden olabileceği düşük ve erken doğum gibi risklerin azaltılmasında etkilidir, ruh halinizi dengeler, tüm fiziksel aktiviteler gibi yoga da sizi aktif tutacağından dolayı kilonuzu yönetmenize de yardımcı olur, nefes egzersizlerinin de yardımıyla kolay bir doğum yaşamanıza yardımcı olur, ayrıca birçok esneme ve güçlendirme hareketi doğum denetiminizi ve doğum sonrası iyileştirmenizi kolaylaştırır.