Swing Yoga

Paraşüt kumaşı ile tasarlanmış bir hamak ve 3 farklı boy tutma kolundan oluşan “swing” aparatıyla hem yerde hem de havada asılıyken asana yapmanın eğlenceli bir yoludur. Swing aparatı bir pozu desteklemek için bir araç olarak kullanılabilir veya tüm uygulama, hamakta asılıyken de yapılabilir. Her seviyeye uygundur. Ancak hamilelerin ve vertigo sorunu yaşayanların bu derse katılması sakıncalıdır.


Hamağın hareketli olması sebebiyle dengede kalabilmek için sürekli merkez kuvveti kullanmayı sağlar ve odaklanmayı arttırır. Havada asılı kalma, daha rahat esnemeye yardımcı olduğu gibi aynı zamanda güçlenmek ve dayanıklılığı artırmak için oldukça faydalı ve eğlenceli bir egzersiz türüdür. Tüm yoga türlerinin duygusal, fiziksel ve ruhsal faydalarına ek olarak, swing yoga tüm vücudu güçlendirmek ve esnetmek, omurgadaki basıncı azaltmak, dolaşımı iyileştirmek, sindirimi arttırmak ve kişinin ruh halini iyileştirmek gibi özel faydaları da vardır. Vücudu havada desteklemek için gövdenin yanı sıra tüm kolları ve bacakları da güçlendirir.


Swing yoga için izlenebilecek bazı güvenlik ipuçlarından bahsetmek gerekirse;

  • Düzenli bir pratiğiniz varsa bile, mat üzerinde yapılan asanaları havada yapmak tamamen farklıdır. Bu nedenle bir swing yoga uzmanıyla ilerlemek en sağlıklısıdır. Ve ilginç hareketleri denemeden önce temel hareketleri yapabiliyor hale gelmenizde fayda var.
  • Dolu mide ile hamak üzerine çıkmayın.
  • Yoga hamağının sağlamlığına, tüm zincirlerin doğru ve tam bir şekilde takılmış olmasına dikkat edin.
  • Çok bol yoga kıyafetleri swing kumaşına dolanabileceği için riskli olacaktır. Swing kumaşına temas açık ciltte tahrişe neden olabileceği için en azından alışana kadar uzun giymenizi tavsiye ederiz. Ve kumaşa takılabilecek toka, zincir, fermuar, düğme gibi aksesuarlardan uzak durmalısınız.

Bu derse katılabilmek için swing aparatınızın olması gerekmektedir.